Vitamin ABC

A hideg idő beköszöntével szinte egy időben nő a megbetegedések esélye, éppen ezért fokozottan vigyáznunk kell magunkra és családunkra. A legjobb megoldás persze mindig a megelőzés, és ehhez nagyban hozzájárul a megfelelő táplálkozás és vitaminbevitel. A vitaminok olyan szerves vegyületek, amelyek nélkülözhetetlenek az emberi szervezet számára, viszont nem képes kellő mennyiségben ellőállítani, így tápanyag fomájában kell hozzájutnia. A természetes vitaminforrások köztudottan a gyümölcsök és zöldségek, nézzük meg mely vitaminok milyen élelmiszerekben találhatók meg nagy mennyiségben.

A-vitamin

Az A-vitamin a zsírban oldódó vitaminok családjába tartozik, amely állati (retinol) és növényi forrásban (karotinoid) található meg a természetben. A retinol elsősorban a szem egészségéhez járul hozzá, egyik legfontosabb funkciója, hogy biztosítja a szürkületben való látást. Ezen kívül erősíti az immunrendszert  és csökkenti a szívbetegségek, valamint a stroke kockázatát. A retinol források az állati eredetű élelmiszerek mint a máj, vese, szív, vagy a tej és tejtermékek, tengeri halak és tojás. A vegán étrendet követőknek sem kell aggódniuk, ugyanis a karotinoidok, melyek az A-vitamin elővitaminjai főleg növényekben fordulnak elő, a szervezet ezekből állítja elő az A-vitamint és a májban raktározza azt.
A növények festékanyagában található karotin jelentős antioxidánsnak számít, az olyan narancssárgás színű zöldségek rejtik, mint a sárgarépa, édesburgonya, sütőtök, de megtalálható a sárgabarackban, zöldborsóban, céklában és spenótban  is. Az A-vitamin hiánya is, de a túladagolása is gondot okozhat, ezért vigyázzunk, hogy  a napi ajánlott bevitelt, nőknek 700, férfiaknak pedig 900 mikrogrammot ne haladjuk meg.

vitamin

B-vitamin

A vízben oldódó vitaminok közé tartozó B-vitaminokat B-komplex néven ismerjük, ugyanis a különböző típusai mind fontos feladatot látnak el az emberi szervezet élettani folyamataiban. A B 1-17-ig számozott vitaminjai szinte mind hozzájárulnak az immunerősítéshez, az anyagcsere folyamatok egészséges működéséhez, a szív védelméhez, és a mentális frissesség megőrzéséhez. Ezen kívül a szépségünk fenntartásához is fontos, a bőr, haj és köröm egészségét is őrzi. Egyik kiemelten fontos része a B-12, ami nélkülözhetetlen a vérképzéshez, a növekedéshez és az idegrendszer megfelelő működéséhez. Ez a vitamin nagyrészt húsokban fordul elő, de halak, tojás és tejtermékek is tartalmazzák. Növényi forrásként a búzakorpa, a spenót, a cékla, fekete ribizli  és a dió említhető meg.

vitaminok

C-vitamin

I accept C-vitamin, más néven aszkorbinsav vízben jól oldódó, erősen antioxidáns hatású vegyület. A legközismertebb a vitaminok közül, nem is véletlen, hiszen alapvetően hozzájárul az immunrendszer normál működéséhez, elősegíti a vas felszívódását a szervezet számára, segít a stressz leküzdésében és csökkenti a fáradtságot. C-vitamin szükséges az optimális kollagén termelődéshez is, ezáltal a bőr, a fogak és fogíny, a csontozat és az erek épsége is nagyban függ ettől az antioxidánstól. Szent-Györgyi Albert magyar orvos és kutató Nobel-díjat is kapott felfedezéséért, amikor izolálta a C-vitamint az 1930-as években.  Az már régóta ismert volt, hogy a citrusfélék fogyasztása megelőzi a skorbutot, de először Szent-Györgyi kísérletezése tette lehetővé, hogy kivonja a paprikából az aszkorbinsavat, és ezután nagy mennyiségben lehessen előállítani azt. Természetes C-vitamin forrásnak elsősorban a zöldségek és gyümölcsök számítanak. A magac C-vitamin tartalmú ételek tehát a paprika, a citrusfélék, fekete ribizli, homoktövis, áfonya, meggy, káposzta, paradicsom és csipkebogyó.

vitaminforrás

Vitaminok természetes forrásból

A vitaminokhoz a legérdemesebb friss gyümölcs és zöldség formájában hozzájutni, azonban ez a téli hónapokban nem mindig ilyen egyszerű. Szerencsére vannak olyan feldolgozási eljárások, mint a hidegen préselés, ami a lehető legkevesebb hőkezeléssel tudja a lehető legtöbb értékes tápanyagot megtartani a kifacsart lében. A Simon Gyümölcs levek is épp így készülnek, ráadásul számos jótékony hatású gyümölcs és zöldség felhasználásával. Kínálatunkban az almán kívül a magas C-vitamintartalmú fekete ribizliből, homoktövisből, valamint a céklából és répából készült préslevek is megtalálhatók.

HASONLÓ CIKKEK

Az vagy amit megiszol?

Minden bizonnyal számodra is kifejezetten fontos a saját és családod egészsége, éppen ezért jó tisztában lenni azzal, mit viszünk be pontosan a szervezetünkbe, nem csak az ételekkel, de az innivalókkal is.  A napi folyadékbevitelt sokféle itallal valósíthatjuk meg de korántsem mindegy, mivel. Gyermekkorból szinte mindenkinek ismerősek az édes gyümölcs ízesítésű ivólevek.Ebben a mondatban két fontos […]
READ

Egészséges italok: Hogyan helyettesítsd az üdítőket?

Amikor az egészségünkről van szó, először mindig a mozgás és az étkezés jut az eszünkbe. Ám sokan elfelejtik, hogy az étrendbe a különböző italok is beletartoznak. Sosem volt még olyan könnyű, és egyben olyan nehéz egészséges italokat fogyasztani, mint manapság. Eláruljuk miért! Nehéz, ugyanis soha nem látott mennyiségben és választékban érhetőek el az üres kalóriákat […]
READ

KÓSTOLD MEG 
EZEKET IS!

Contact us 
kapcsolatban

Simon Gyümölcs Kft. (Ltd.)
3031, Zagyvaszántó, Rákóczi út 87.
VAT: 24651710-2-10
+36 37 999 490
[email protected]

Payment options

Convenient and secure online payment is provided by Barion Payment Zrt., MNB license number: H-EN-I-1064/2013. Your credit card details will not be sent to our store.

Don't miss out on the best promotions!



    © 2021 | Minden jog fenntartva Simon Gyümölcs.
    bookmarkcalendar-full
    linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram